Toiminta

Yritysperhe ry on kristillisesti ajattelevien yrittäjien yhdistys. Sen tarkoituksena on keskinäisen yhteistoiminnan kehittäminen ja ylläpito. Sen toiminta kannustaa yrittäjyyteen ja parantaa jäsenyrittäjien toimintaedellytyksiä.

Tarkoituksen toteuttamiseksi yhdistys järjestää koulutus-, virkistys- ja messutapahtumia, organisoi yhteistä toimintaa sekä harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Yhdistys harjoittaa myös julkaisu- ja tiedotustoimintaa ja luonnollisesti ylläpitää jäsenistään yrittäjärekisteriä.

Yritysperhe-lehti

Yhdistys järjestää myös opinto- ja tutustumismatkoja kotimaisiin ja ulkomaisiin yrityskohteisiin. Yhdistys julkaisee YRITYSPERHE-lehteä, joka ilmestyy kahdesti vuodessa ja postitetaan kaikille jäsenille.

Yrittäjäpäivät

Tärkein vuotuinen jäsentapaaminen on YRITTÄJÄPÄIVÄT, jotka toteutetaan kaksipäiväisinä syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna vuosittain eri paikkakunnilla. Yrittäjäpäivät kehittyivät aluksi koulutustapahtumaksi, nykyään tapahtuma on lisäksi jäsenten perheiden tärkeä tapaamis- ja verkostoitumistilaisuus sekä tutustumistilaisuus järjestävän paikkakunnan jäsenten yritystoimintaan. Päiviin voi osallistua myös potentiaaliset jäsenet

Jäsenyys

Yritysperhe ry:een voi liittyä joko varsinaiseksi jäseneksi, joka yleensä on yritys tai yhteisö, tai kannattavaksi jäseneksi, joka yleensä on henkilö tai yhteisö. Jäseneksi voi liittyä täyttämällä LIITY JÄSENEKSI -lomakkeen. Yhdistyksen hallitus käsittelee hakemuksen

Historia

Yritysperhe ry on toiminut rekisteröitynä yhdistyksenä vuodesta 1998 lukien. Sitä ennen toiminta oli yrittäjien vapaamuotoisempaa yhteistoimintaa ja kokoontumista. Toiminnan laajentuessa nähtiin asianmukaiseksi perustaa virallinen yhdistys ja rekisteröidä sekä nimittää sille henkilöt hallintoa, tilinpitoa ja muuta järjestäytynyttä toimintaa hoitamaan.

Vuosien mittaan on YRITTÄJÄPÄIVIÄ pidetty eri paikkakunnilla. Paikkakunnan yrittäjät ovat järjestäneet vuorollaan tapaamisen, joka toimii Yritysperhe ry:n tärkeimpänä yhteistyö-, keskustelu- ja opintofoorumina.